AP en EV-solutions leveren vermogensverdelers voor de laad infrastructuur voor elektrische mobiliteit
AP is opgericht in 2001 en specialist op het gebied van ontwerp en interne assemblage en productie van schakelkasten en laagspanningsdistributiepanelen voor kritieke infrastructuren. In samenwerking met AP heeft EV-solutions de EV-Vermogensverdeler ontwikkeld, die het mogelijk maakt om laadpunten bij uw bedrijfspand Futureproof aan te leggen, zo voorkomt u in de toekomst onnodig hoge installatiekosten
AP in anderhalve minuut
Klaar voor de toekomst
Bij de aanleg van een laadplein, is het raadzaam om na te denken hoe een laadplein kostenbewust in de toekomst kan worden uitgebreid. Zo kunnen er meteen al voorbereidingen worden getroffen om later geen dubbele werkzaamheden te verrichten aan de infrastructuur, zoals uitbreidingsmogelijkheden in verdeelkasten. Deze voorbereidingen vooraf zorgen later voor kostenbesparing bij de eventuele toekomstige uitbreiding van het laadplein.
Load Balancing
Bij laadpleinen passen we Load Balancing toe. Daarbij voorkom je overbelasting en wordt het laadvermogen efficiënt verdeeld over alle laadpalen. Zo wordt altijd het maximale laadvermogen aangeboden. Gebruikers kunnen optimaal gebruik maken van het laadvermogen en inkomsten uit laadsessies worden verhoogd.
Totaalleverancier
Bedrijven die met hun complete wagenpark overgaan op elektrisch rijden, kunnen bij AP en EV Solutions terecht. AP levert de vermogensverdelers en bekabeling, EV Solutions realiseert alles daarom heen.
Project uitgelicht: Laadplein Emmen
Onlangs heeft Ev-solutions samen met AP en Van Riesen Duurzame Installatietechniek een laadplein gerealiseerd bij Taxibedrijf Dorenbos in Emmen. Het wagenpark groeide gestaag en het werd dus tijd om een ruim laadplein aan te leggen. Het opleveren van het laadplein omvatte niet alleen de engineering, maar ook projectmanagement, werkvoorbereiding, hardware, installatie en civiele werkzaamheden. Een fantastische en uitdagende opdracht, waarbij EV Solutions en AP in totaal tien dubbele laadstations van 2 x 22kW en twee 400A verdelers in buitenkasten produceerden en leverden.De Verdeelsystemen
Bij u thuis of op uw werklocatie: EV-Solutions zorgt voor een vakkundige installatie van duurzame oplaadpunten, voor uw elektrische auto. Of meerdere auto’s natuurlijk, want ook bedrijven die met hun complete wagenpark willen overgaan op elektrisch rijden kunnen bij ons terecht voor de realisatie van laadpleinen met de daarbij behorende infrastructuur.-
Verdeelkast binnenmontage: 125A
€3,950.001x verdelerkast geschikt voor wandmontage t.b.v. laadpunten en op termijn uit te breidden met 4 extra aardlekautomaten, zodat toekomstige laadstations tegen geringe installatiekosten bijgeplaatst kunnen worden.
Bekijk deze laadoplossing -
Verdeelkast buitenmontage: 125A
€4,250.00Verdeelkast voor buitenmontage met 125A hoofdschakelaar en 4x installatieautomaat B32A 400V t.b.v. 2 stuks laadpaal 2x11KW 400V. Voor de toekomst is de veldkast dus voorbereid voor extra aanleg van 2 dubbele 2x11kW laadstations.
Bekijk deze laadoplossing -
Verdeelkast buitenmontage 250A
€7,500.00Buiten verdeelkast met 250A hoofdschakelaar en 8x aardlekautomaat B32A 400V: t.b.v. 4 x dubbele 2 x 32A laadpunten
Bekijk deze laadoplossing -
Verdeelkast buitenmontage: (direct achter trafo) 400A
€9,225.00Buiten verdeelkast met een hoofdschakelaar van 400A – 11x Aardlekautomaat 32A type B – Geschikt voor 5 x dubbele laadstations van 2 x 32A en een extra vrije 32A groep voor bijvoorbeeld accessoires. Uitgevoerd met wartels 22 x M25 + wartelmoer t.b.v. de grondkabels – Uitgevoerd in een dichte binnenkast. Deze kast is tevens uitgevoerd met een Hygrostaat + verwarmingselement voor het tegengaan van vocht.
Bekijk deze laadoplossing -
Verdeelkast buitenmontage: 250A (direct achter trafo met apart gedeelte voor netbeheerder)
€15,695.00Buiten verdeelkast met 250A hoofdschakelaar en 10x aardlekschakelaar en installatieautomaten 32A Doepke 400V: t.b.v. 5 x dubbele 2 x 32A laadpunten en tevens uitgevoerd met een apart gedeelte voor de netbeheerder. Geschikt voor directe plaatsing achter het trafostation.
Bekijk deze laadoplossing