Service en onderhoud voor je laadpaal

24/7 storingsdienst, inspecties en laadpaal onderhoud

Storingen met je laadpaal voorkomen of verhelpen? Sluit ons onderhoudscontract dan af!

Een laadpaal die onverwacht uitvalt? Erg vervelend als je net je auto op wilt laden of juist weg wilt. Heb je nog geen onderhoud op je laadpaal en wil je wel de levensduur van je laadpaal verlengen en storingen voorkomen? Sluit dan nu ons nieuwe onderhoudscontract af. Daarmee ben je verzekerd van 24/7 telefonische hulp bij storingen. Bovendien kunnen we je dan direct op afstand helpen door remote de laadpaal te bedienen. Indien het probleem niet op afstand te verhelpen is zal onze storingsmonteur binnen 48h bij jou op de stoep staan om de storing alsnog te verhelpen.

Vind je directe hulp bij storingen belangrijk? Sluit dan nu het service- en onderhoudscontract bij ons af en ontvang 10% korting!

EV Solutions onderhoudscontract

24/7 support en remote hulp bij storingen/vragen

Storingsdienst binnen 48h ter plekke indien remote niet oplosbaar

Geen voorrijkosten in geval van technische assistentie

Transparante uurtarieven storingsmonteur (zie onderstaand)

Onderhoud aan de laadpalen

Vaste klanten korting voor het eerste jaar

100,- 90,-

Per jaar voor basis onderhoudscontract

excl. BTW.
(€121,-108,90 incl. BTW)

+ 50,- 45,- excl. btw (€54,45 incl. btw) per socket

Contractperiode: 3 jaar daarna automatische verlengd tot opzegging

EV-Solutions Servicedesk

Naast de functionaliteiten in het backoffice systeem biedt EV-Solutions het onderhoudscontract aan. Dit servicecontact biedt u de mogelijkheid in het geval van storingen of vragen 24/7 assistentie te krijgen van onze getrainde medewerkers.

24/7 servicedesk

bij elke vraag kan contact worden opgenomen met onze getrainde service medewerkers. Ook kan het laadpunt op afstand worden bediend door de servicedesk waardoor eventuele problemen snel en eenvoudig remote kunnen worden verholpen.

Storingsdienst binnen 48 uur

wanneer bediening op afstand niet mogelijk is zal een monteur ter plaatse komen om de storing te verhelpen. Hiervoor rekenen we geen voorrijdkosten en worden vaste tarieven gehanteerd.

Jaarlijkse inspectie

Jaarlijkse inspectie van de laadpalen wordt tijdens kantooruren (7:30 uur – 17.00 uur) uitgevoerd. In de inspectie nemen we het volgende mee:

  • Uitlezen van het laadstation
  • Upgraden firmware indien nodig
  • Check aardlekschakelaars in zowel laadstation als meterkast
  • Controle bekabeling op veiligheid

Preventief onderhoud

Aan het einde van de looptijd van 3 jaar wordt er door EV-Solutions preventief onderhoud aan de laadpalen uitgevoerd. Denk daarbij aan:

  • Controleren van de lock motor van de socket
  • Controle van de afdichtingen van de behuizing en eventueel vervangen
  • Eventueel vervangen van kritische componenten in het laadstation

Tarieven

Tarieven monteur

Werkdagen van 7:30 – 17.0062,50 per uur
Werkdagen na 17:0075 per uur
Zaterdag, Zon- en feestdagen95 per uur

Indien benodigde materialen buiten de garantietermijn vallen worden kosten in rekening gebracht. De jaarlijkse service bijdrage voor dit servicecontract is afhankelijk van het aantal laadpunten op uw locatie. weten;

Prijs per laadstation

100,- excl. btw jaarlijks basis servicecontract*

+

50,- excl. btw per socket per locatie*

Dit geldt voor een contract die in beginsel voor een periode van 3 jaar wordt afgesloten en welke na afloop van deze periode automatisch met een jaar wordt verlengd tot opzegging. Prijzen zijn ex BTW. Betaling d.m.v. automatische incasso.

 

*Bovenstaande prijzen worden jaarlijks geïndexeerd.

Veelgestelde vragen over het onderhoudscontract

Waar zit er allemaal in het onderhoudscontract?

Samenvattend:

  1. 24/7 servicedesk toegang bij storingen
  2. Telefonische en online ondersteuning
  3. Remote hulpverlening om storingen op te lossen 
  4. Indien remote niet volstaat, dan binnen 48h een servicemonteur ter plekke
  5. Jaarlijkse inspectie aan de laadoplossing(en)
  6. 3-jaarlijks onderhoud

Deze installatiekosten kunnen variëren van € 670,- (voor wand montage) tot € 825,- afhankelijk van hoeveel meter graafwerk.

Omdat we in de combinatie deals onze "hardlopers" installeren, is dit uiteindelijk voordeliger.

Kan ik zelf een storing oplossen?

Uiteraard kan je eerst zelf proberen de storing op te lossen. Bekijk hier de tips die wij je hierbij kunnen geven: 

Stap 1:

Controleer of je laadpaal aanstaat. Controleer ook direct of de stroomgroep en aardlekschakelaar UIT (naar beneden) of AAN (naar boven) staan.

Stap 2:

Controleer of je laadkabel het nog wel doet. Dat kan je controleren door met de losse laadkabel een laadsessie te starten bij een openbare laadpaal. Doet 'ie het dan wel, dan is er niets mis met je laadkabel.

Stap 3:

Check of je je laadpas wel gekoppeld hebt aan het laadstation. Dit is te checken vanuit je online omgeving van je backoffice provider. Is dit niet het geval, koppel dan alsnog eerst je laadpas.

Stap 4:

Check of resetten helpt. Hoe kan je resetten?

  • Log in op je E-Flux account
  • Selecteer je eigen laadstation
  • Ga naar "acties" rechts bovenin
  • Selecteer "reset"

Bij verdere hulp, kunnen wij je helpen als je een onderhoudsabonnement hebt afgesloten.

Wat betaal ik voor het onderhoudscontract als ik meerdere oplaadpunten heb?

Je betaald voor het onderhoudscontract standaard €100,-. Daar komt per laadpunt €50,- bij. Onze vaste klanten ontvangen een korting van 10% op de gehele looptijd.

Over EV-Solutions

Al meer dan 12 jaar is EV Solutions specialist in laadinfrastructuur voor alle elektrische auto's. Wij leveren full service oplossingen. Dat betekent dat wij alles voor je uit handen kunnen nemen. Van het leveren van laadoplossingen, installatie/implementatie tot schouwing en eventuele aanpassingen in de meterkast. Bovendien koppellen we jouw nieuwe laadstation(s) aan de back-office zodat je altijd real-time inzicht hebt in je laadstatus en verbruik. Omdat we hebben gemerkt dat er naast de levering van goede laadoplossingen ook steeds meer vraag komt voor onderhoud en hulp bij storingen hebben we nu ook onderhoudscontracten aan. Zo ben je altijd verzekerd van een opgeladen auto!

Lees meer over ons bedrijf

 

Wat onze klanten zeggen

Onderhoudscontract afsluiten

Vul onderstaande formulier in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.